Főoldal

Letöltések

Időjárás

Hasznos linkek

Vendégkönyv


Hyundai "gömbi" Accent


Alsó-középkategóriás, három-, négy- vagy ötajtós, elsőkerékhajtású autó, 1,3-as és 1,5-ös 12 szelepes 75, és 90 lóerős, 1,5 literes 16 szelepes 100 lóerős, valamint újabban 105 lovas 1,6-os benzinmotorokkal és 1,5-ös 83 - 110 lóerős turbódízelekkel. A sikeres Pony utódja mindennapi autózáshoz és családi utazásokhoz is bátran ajánlható.

A legelső Accentek több mint tízévesek. Eddig korrózió nemigen volt fellelhető, de az alvázvédelem jellegzetes hibája, hogy néhány modellen a gyártó nem vonta be védőréteggel a fenéklemez kipufogójáratát. Ahol ez megtörtént, ott viszont gyakori panasz, hogy égett szag terjeng az utastérben. Az egybeépített kettős gyújtótrafó betegeskedése bosszantó hibajelenséget okoz: erős gyorsításkor, 3000/perc fordulatszám felett kihagy a motor két hengere. Ilyenkor valamelyik gyújtótekercs zárlat miatt nem dolgozik. Hasonló tünetet produkál a befecskendezés egyik testkábelének lelazulása is, ezért trafócsere előtt érdemes ezt ellenőrizni. Rossz minőségű hajtóanyag tankolása a befecskendező-rendszer rendetlenkedését okozhatja, rángat a motor. A megoldás a lerakódásgátlós tisztítás. E művelethez általában nem kell megbontani a rendszert, elegendő a tisztítót az üzemanyagtartályba önteni.

A generátor csapágyai is idő előtt elfáradhatnak, közelgő végüket erős, surrogó hang jelzi. Ha a hidraulikus működtetésű kuplung nem emel ki, akkor a munkahenger szorult be a nem megfelelő minőségű hidraulikaolajtól. A javítás tömítés- és olajcserével viszonylag olcsón elvégeztethető. A kerékcsapágyak kopottságát sebességfüggően erősödő morgó hang jelzi, az első sorozatnál gyakran már 50 000 kilométer után. A csapágyak a kerékagyakkal egybeépítettek, ezért a csere nem olcsó mulatság. A gyengén tömített lengéscsillapítókból szivároghat az olaj, a viszonylag erős rugókon csillapítatlanul lengő karosszéria erősen rontja az utazás komfortját, és a kerekek talajfogása is romlik. A kemény lengéscsillapítókat a gyár 1996 elejétől lágyabbakra és megbízhatóbbakra cserélte.

Tankolás után erős benzinszag terjenghet az utastérben. Ennek oka a túlságosan rövid tankszellőzőcső. A szervizek egyszerűen hoszszabbra cserélik a csövet, ezzel a jelenség megszűnik. Nyári hőségben előfordulhat, hogy az autó egyszerűen leáll, majd lehűlve újra indítható. A jelenség oka a benzinszivattyú megkopott görgője, amely nem képes a benzint megfelelő nyomással továbbítani. A megoldás a szivattyú cseréje. A pontatlanul mérő üzemanyagszint-jelző már akkor üresnek jelzi a tartályt, amikor még jó 10 liter benzin van benne. A hiba csak az 1999 előtti modellekre jellemző. A szellőzőrendszer alulméretezettsége miatt még autópálya-menetben is működtetni kell a ventilátort az utastér megfelelő légcseréjéhez. A hibát a szellőzés túlságosan mélyre helyezett belépőnyílása okozza, ahol a kialakítás miatt nem keletkezik megfelelő torlónyomás.

Mosásnál ügyelni kell, hogy a fényezett műanyag elemeket ne érje nagynyomású vízsugár, mert károsodhat a fényezés. Ugyanígy sérülhetnek az ablakkeretek gumitömítései is. A fékrendszerben leggyakrabban a blokkolásgátló jeladója okozhat problémát, a légzsák hibáját jelző kontroll-lámpa kigyulladásáért pedig a hibás vezérlőmodul okolható. A megoldás mindkét esetben a csere. A dízelek turbócsövének lerázódása gyakori, de a hiba a cső visszaszerelésével egyszerűen megszüntethető. Az elülső fényszórók izzói feltűnően gyakran égnek ki.

Az első generáció (X3; 1994 - 1999)

A Hyundai Accent X3 - as típust az 1995-ös Hyundai Excel utódjaként szánták. Venezuelában továbbra is a "Dodge Brisa" néven ismerték, illetve Hyundai Excel néven futott néhány országban, mint példáúl Hollandia, Belgium és Ausztrália. Franciaországban Hyundai Pony-ként vált ismertté.

Ausztráliában annyira népszerű volt, elsősorban alacsony ára miatt, hogy 1996 ban és 1998 ban is a harmadik leggyakrabban eladott autó volt. Az elkövetkező években több mint 44.000 darabot adtak el belőle, a teljes kínálat 5,5%-át, ami rekordnak számított abban az időben egy import autó részéről.

A 2000 -es év végére már 200.000 körül járt az eladott X-3-asok száma Ausztráliában.

A 97-es év végétől a típust DOHC 1.5L-es, 16 szelepes (G4FK) motorral szerelték, ami a jól bevált G4EK SOHC 12 szelepes motor utódja volt. Az új motor 74 kW teljesítményt, mintegy 99 lóerőt adott le 6000-es fordulaton. Maximális nyomatéka 134 Nm 4000-es fordulatnál. Ez a motor Amerikában is megjelent az Accent GT- ben

Az Accenteket szalonokban lehetett megvásárolni, ahol választani lehetett, szedán ill coupé, ezen belül 1.3 12v (85 le), 1.5 12v (92 le) illetve 1.5 16v (105 le) benzines motorral szerelt típusok közül. A diesel típus csak 2003-ban jelent meg. A csúcs a GSi különleges kiadású Accent volt elektromos ablakokkal és kazettás rádiómagnóval. Az MVi-speciális coupé verzió több díjat is nyert angliában, köztük a kiváló kezelhetőség miatt is. Az Accent egyaránt olcsó volt, mint kocsi és a biztosítása is olcsónak számított. Habár az 1.5-literes motor nem mondható különösebben takarékosnak a maga 8.6 L/100 km-es fogyasztásával.

Az 1998-as Hyundai Accent az Euro NCAP törésteszten mindössze 4 pontot kapott a 16-ból a frontális ütközés tesztjén, ennek ellenére Svédországban a biztosítók társasága a típust az osztályában akkor elérhető modellek közül a legbiztonságosabbnak minősítette.