Főoldal

Letöltések

Időjárás

Hasznos linkek

Vendégkönyv

A benzinszűrő cseréje:

Mint minden szűrő, a benzinszűrő is azért van, hogy kiszűrje a nemkivánatos szennyeződéseket a rendszerből, jelen esetben az üzemanyagellátó rendszerből. És mint minden szűrő, ez is egy idő után elkoszolódik.

Íme az Accenteknél használt benzinszűrő. (típusonként változhat) A cikkünk most nem tér ki a benzintankban lévő szűrő cseréjére.

Fontos megjegyezni, hogy az üzemanyagrendszer bármely elemének javítása komoly odafigyelést igényel, hisz a benzin mérgező és rendkívűl gyúlékony anyag. Érzékeny bőrűek mindenképpen viseljenek gumikesztyűt!

A csere menete:

Mivel a befecskendező rendszer magasabb nyomáson működik, mint a régi karburátoros modellek esetében, ezért számítani kell arra, hogy az üzemanyagvezetékben a motor leállítása után is nagy nyomás van! Vagyis a vezeték lehúzásakor szétspriccelhet a benzin! Ezért mielött nekilátnánk a cserének a nyomást meg kell szüntetni. Ehhez keressük meg az üzemanyagszivattyút a hátsó ülést felhajtva, majd le kell húzni róla a csatlakozót. (Némely típusnál az ülést a háttámlánál két csavar az alvázhoz rögzíti, így az ülés kiemelése elött ezeket is ki kell csavarni) Itt egy fekete műanyag fedél alatt megtalálhatjuk a benzinpumpát. A fedél oda lesz ragasztva, ezért fel kell "tépni" majd miután végeztünk visszaragasztani, pl Palmatex- el, vagy szilikonnal. Ha megvan a pumpa, húzzuk le a csatlakozóját. (Ha nem vagyunk benne biztosak, hogy melyik az, akkor húzzuk le mindet) Ezután indítsuk be a motort és várjuk meg, amíg üzemanyag híján leáll (nem kell sokat várni). Majd vegyük le a gyújtást és az akkumulátor negatív saruját csatlakoztassuk le. A benzinpumpára visszaköthetjük a csatlakozót, hogy később el ne felejtsük.

Most jöhet a tényleges csere.

A szűrő a tűzfalon kapott helyet, ahol picit nehézkesen de hozzá lehet férni. De mielött kiszednénk, azért nézzük meg, hogy az új szűrő ugyanolyan e, mint a cserélendő régi. A szűrőn van két jel, egy IN (bemenet) és egy OUT (kimenet) feliratú, ezek legyenek ugyanott, mint a régi szűrőn, mert már láttam olyan szűrőt is, amin a nyílások pont fordítva voltak feliratozva és ha így lettek volna beszerelve, akkor a szűrő anyaga széthullva eltömíthetné az injektorokat.

Leszerelés:

A benzinvezetékeket villáskulccsal tudjuk lecsavarozni a szűrőről. Ehhez két kulcsra lesz szükségünk egyszerre, az üzemanyagszűrő csőcsatlakozásai hatlap kiképzésűek, így a második villáskulccsal ellentarthatunk miközben a felső csavart lecsavarjuk. Kössük le először a felső, majd az alsó csatlakozót, végül pedig magát a szűrőt a tűzfalról. Ha az alsó cső nehezen vagy egyáltalán nem akar megindúlni, mint nálam, akkor csavarjuk le a tűzfalról a szűrőt, és az egész szűrőt próbáljuk meg elforgatni, miközben a másik kulccsal az alsó csövet tartjuk. Némi benzim kifolyhat ilyenkor a szűrőből, illetve a vezetékekből, ezért nem árt előre felkészülni egy rongy, vagy edény aláhelyezésével. Az űj szűrőhöz két tömítést is kell, hogy kapjunk, ami a tökéletes tömítettséget fogja biztosítani, enélkül ne is próbáljuk meg összerakni. Csavarozzuk fel az új szűrőt a tűzfalra, majd az új tömítésekkel kössük vissza először az alsó benzincsövet, utána a felső vezetéket, ugyanúgy ellentartva a második kulccsal, mint leszereléskor. Mindent jól húzzunk meg, nehogy később szivárgás lépjen fel.

Jöhet a próba. Az akksi visszakötése után indítsuk be a motort és keressünk szivárgásra utaló nyomokat az új szűrő körül. Ha minden rendben van és nincs szivárgás, akkor készen is vagyunk.

És természetesen a régi szűrő ne a kukába kerüljön, hanem gondoskodjunk a megfelelő elhelyezéséről. Sok helyen vannak ingyenes lakossági veszélyeshulladék udvarok, illetve egyes önkormányzatok rendszeresen rendeznek begyűjtési akciókat



Itt pedig egy videót nézhettek meg a benzinszűrő cseréjéről. Bár ez egy Honda Civic, de lényegében ugyanígy zajlik a csere az Accentnél is, épp csak a jobb oldalon van a szűrő: (és a csavarok picit nehezebben nyílnak...)

Youtube video, katt ide...